Пълният ремонт на пътя е необходим в случаите, когато общият брой повреди и дефекти е от 12 до 15%. Ако има по-малко деформации от различен характер като: пукнатини, дупки и раздробяване, се извършва кръпка, основната цел на която е да се осигури максимална безопасност при шофиране по пътя. За това могат да се използват различни инструменти, методи и материали.
Основните причини за нередности на пътната настилка включват ниското качество на използваните материали, недостатъчното уплътняване и общо нарушение на технологичните процеси. Най-често ремонтът на пътя се случва в топлия сезон. Но в спешни случаи работата се извършва при почти всякакви метеорологични условия.
Има няколко етапа на подготовка за кръпка:
Маркиране: всички дупки са маркирани с прави линии по протежение на и по протежение на оста на пътя. Запасът от асфалтов слой трябва да бъде 3-5 см. Ако в близост има няколко дупки, те се комбинират с един контур.
Премахване на малки дупки с чук (в някои случаи пневматично) със специална дюза.
Премахване на тесни и дълги дупки с площ над 3 м², както и големи пукнатини със студена секачка. Тя премахва целия слой по предвидения контур.
Резултатът е добре оформена яма с вертикални стени.
Пречистване на създадените ями от малки парченца, трохи, прах.
Обработка на ръбовете и дъното на ямите с емулсия, съдържаща битум или течен битум, използвайки растения с малък размер.
Технологиите за изграждане и ремонт на пътища непрекъснато се развиват, което ни позволява да правим асфалтови кръпки с най-високо качество и да увеличим живота им.